גלו כמה קלוריות בשניצל מטוגן ואיך להימנע!

כיצד השניצל המטוגן הפך לאויב מספר אחת של הדיאטות?

כולם אוהבים שניצל, נכון? הוא מתובל היטב, פריך מבחוץ ורך מבפנים; פשוט תענוג לכל חיך. אבל, רגע, מישהו בדק כמה קלוריות יש בשניצל המטוגן הזה שאנחנו נוהגים לאכילה בכל ארוחה? האמת היא, שהשניצל שהפך להיות מועדף במדינה שלנו, עשוי להיות אחד הגורמים העיקריים לההפתעות על המשקל. אז בואו נצלול לעולם המרתק (והטעים!) של השניצל המטוגן ונגלה כמה קלוריות הוא מכיל, ומה זה אומר לגבי התזונה שלנו.

נחזור למקורות: מהו שניצל?

שניצל הוא למעשה נתח בשר (בדרך כלל עוף או בקר) שלובש "בגד" עשוי פירורי לחם ושחום על מחבת שמן. תהליך הטיגון מסייע לחוסן המנה, אך יחד עם זאת מגביר את מספר הקלוריות באופן משמעותי.

אבל כמה קלוריות בדיוק יש בשניצל?

כדי לגלות את האמת, נציץ מהר ככל שניתן אל מספרים. בסך הכל, במנה ממוצעת של 100 גרם של שניצל מטוגן תמצאו:

  • 250-300 קלוריות
  • 15-18 גרם שומן
  • 25-30 גרם פחמימות
  • 20-25 גרם חלבון

אז, כשאתם מתכוננים לאכול שניצל עם תוספת של צ׳יפס, כדאי שתשקלו מחדש את המסלול שלכם להשגת גזרה חטובה.

שאלות נוספות שווודאי עולות לכם בראש

האם יש הבדל בין סוגי השניצל?

בוודאי. שניצל עוף, לדוגמה, עשוי להכיל פחות קלוריות בהשוואה לשניצל בשר (רובן אכן מסוג בקר) – אבל גם זה תלוי בכמות השומן שבבשר.

איך טיגון משפיע על קלוריות?

טיגון בשמן, במיוחד אם הוא הכביד במיוחד, יכול להוסיף הרבה קלוריות מיותרות למנה. הרי השניצל שותף באורח טבעי במנה לא בריאה.

האם ניתן להכין שניצל בריא יותר?

בהחלט! ניתן לאפות שניצל במקום לטגן, או להשתמש בפירורי לחם מקמח חומוס או תפו”א שעשויים להיות בריאים יותר.

השניצל ואורח חיינו

אם אתם חושבים לעשות דיאטה או סתם לשמור על אורח חיים בריא, כדאי לשים לב לסוגי המזונות שאתם צורכים. סרטונים ברשת מראים שאפשר להכין שניצל באפייה, באוויר חם, שיפחית משמעותית את כמות השומן והקלוריות.

האם זה לא נשמע מתבקש? אבל מישהו חשב על הקטע הזה לפני שהמציאו את השניצל? והאם השניצל יתפסד? או שימשיך להיות שחקן פרימיום על במאי הארוחות שלנו? כל אלו שאלות שצריכות מזון לתשובות. בתור בשר תודעתי, אנו חיים בתרבות שבה אוכל מהיר קל מאוד להשגה. האם יש לכך השפעה על הבריאות שלנו?

מה עושים עם כמות הקלוריות?

אולי הגיע הזמן להתחיל לרקוד משו או שאת לא מהנוגעים בשלוט? הנה כמה טיפים לשמירה על אורח חיים בריא:

  • תכננו את הארוחות שלכם – מתי להוסיף שמן, מתי לא.
  • שמרו על תזונה מאוזנת – הוסיפו ירקות וקטניות לשולחן.
  • הבינו את מחירי הקלוריות – ידעו מה אתם מכניסים לגוף.

רבים שואלים את עצמם למה השניצל כל כך פופולרי, במיוחד כשישנם כל כך הרבה מזונות טעימים ובריאותיים יותר. מה גורם לנו לרצות לאכול את השניצל הזה יותר ויותר?

קצת הומור בשניצל

אני לא פונדמנטליסט, אבל זה בהחלט מסביר מדוע אנו מתמכרים לשניצל. כשאתם שואלים את עצמכם: האם השניצל הזה שווה את הקלוריות? התשובה היא शायद לא. או, להזכיר אותו כנקודה בכתבה הבאה שלנו – מדוע קלוריות גם בשניצל יכולות להעכיר לנו את מצב הרוח?

סיכום: הקלוריות בוחשות בשניצל

אם לסכם, שניצל טעים, הוא בהחלט כן, אבל הוא גם יכול להיות הבעיה שלנו בשמירה על משקל מאוזן ובריאות כללית. אז בפעם הבא שאתם יוצאים למפגש חברים עם שניצל, זכרו להזמין לפחות סלט בצד – חוכמה עתיקת יומין! כל נקניקיות המורחבות, ובכן, עשויות גם להפתיע אתכם למדי – קלוריות קלוריות קלוריות!

מתכונים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *